wtorek, 8 marca 2016

Tańczący Dom

Praga

Słynny budynek zaprojektowany przez Franka Gehry’ego często nazywany jest także Ginger i Fred. Historię miejsca i budynku interesująco opowiada Paulina Grygielska na swoim blogu „moja Praga”, więc nie będę jej tutaj powtarzać.
Praga widok z Tańczącego Domu
Mnie zawsze fascynowało pytanie jak zostało zaprojektowane wnętrze.  Odpowiedź znalazłam podczas ostatniej wizyty w Pradze.  Na dole znajduje się sklep z pamiątkami czyli gadżeciarnia, co prawda wyglądała jakby właśnie ją likwidowano – mam nadzieję, że nie.  Na górze znajduje się taras, z którego można podziwiać panoramę Pragi, a jest co. Rzeczywiście widok warty jest wizyty w tym miejscu.  Były tam stoliki czyli pewnie można tam także wstąpić na przysłowiowa kawę.
Tańczący Dom Praga
Piętro niżej znajduje się restauracja, która służy także jako galeria sztuki współczesnej.  Nie wiem czy była to jakaś okazjonalna wystawa, czy też regularnie prezentowane są tam obrazy. Surowy wystrój rzeczywiście sprzyja sztuce ponieważ nie ma innych elementów, które szczególne przykuwałyby uwagę.  Jedzenie było dość dobre choć zdarzało mi się jadać lepsze kolacje.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz